Handelsbetingelser

Betaling
Assens Bådcenter modtager betaling med anerkendte betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Assens Bådcenter krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Levering
Assens Bådcenter prøver at efterstræbe at afsendelsen af varer foregår inden 3 hverdage. På grund af vores store udvalg på webshoppen kan vi ikke have alle varer på lager, og trækker derfor en del af varerene hjem direkte fra leverandørerne. Vi tager forbehold for restordre.

Assens Bådcenter sørger for levering med GLS (med mindre andet angives). Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. GLS kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Assens Bådcenter kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Assens Bådcenter naturligvis en ny leverance uden beregning.

Garanti
Vi yder 2 års reklamationsret gældende EU regler på alle varer købt hos Assens Bådcenter. Skulle varen mod forventning gå i stykker under garantiperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, medmindre fejlen skyldes betjeningsfejl, manglende vedligeholdelse, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side.

Reklamation
Hos Assens Bådcenter har du altid 2 års reklamationsret, hvilket betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker som udgangspunkt fejl og mangler, som har været til stede på leveringstidspunktet – fx fabrikations- eller materialefejl.

Garmin reklamationer
Har du købt en Garmin vare, som skal indsendes til reparation eller ombytning, er det hurtigst og lettest at indsende eller aflevere varen direkte til Garmin i Allerød. Dette gøres ved at kontakte Garmin Support som beskrevet på Garmins hjemmeside. Link til Garmin support finder du HER

Du kan også vælge at sende eller indlevere varen til Assens Bådcenter - så sender vi den videre til Garmin. Ved denne fremgangsmåde må påregnes 1-2 ugers ekstra ekspeditionstid.

Fuld fortrydelsesret på ubrugte varer
Som kunde hos os har du 14 dages fortrydelsesret på køb foretaget på vores hjemmeside. Du skal derfor indenfor 14 dage meddele os skriftligt at du har fortrudt dit køb, og senest 14 herefter skal varen være os i hænde. For at køb kan fortrydes og det fulde beløb refunderes kræves det at varen er ubrugt og i intakt emballage.

Returnering af brugte varer
I enkelte tilfælde kan du returnere en vare som har været brugt. Der vil blive lavet en konkret vurdering af varens værdi. Du vil herefter få refunderet et beløb svarende til varens nuværende gensalgsværdi. 

Eksempler på værditab:
- Elektronik som har været tændt: -30%
- Elektronik hvor skærmens beskyttelsesfilm har været fjernet: -30%
- Emballage der ikke fremtræder som ny: -25%
- Varer som er blevet samlet, f.eks. elmotorer med påmonteret propel: -30%

Varer som ikke tages retur
Brugte varer hvor værditabet gør at varen ikke kan videresælges tages ikke retur. Det drejer sig f.eks. om åbnede malerbøtter, varer med brugsspor, software, sikkerhedsudstyr i brudt emballage, specialtilpassede varer (f.eks. tovværk, rigarbejde og terminalvalsning i afmålte længder) eller varer som har været i kontakt med vand.

Varereturnering foregår til Assens Bådcenter, Næsvej 21, 5610 Assens – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller ufranko. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil eventuel refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Assens Bådcenter har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i  samme stand og mængde som du modtog den. Husk den originale emballage. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrolighedspolitik
Fortrolighedspolitik: Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre informationer om kunder/brugere til trediepart, med mindre det er nødvendig for at inplementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen trediepart uden din forudgående tilladelse.

Priser
Priserne på webshoppen kan variere fra priserne i butikken i Assens.